dimecres, 25 de febrer del 2009

JA ES POT PASSAR

RESCAT 30 e PESSEBRE DE ST.JERONI

D a t a .- 22 de febrer, 2.009

Despres de quasi dos mesos amb la Ctra. tallada, ja es pot pujar a Montserrat. Recordeu que l'esllavissada que provoca l'ensurt, es produire el matí del dia 28 de desembre. [ BAJA INOCENTADA ]. Avui, amb el transit restabler accedim al Santuari per dur a terma el rescat del Pessebre.

ITINERARI ----> Situats a la Font del Portal, cal empendra la pujada cap a l'estació del funicular de St. Joan- 5 minuts, es deixa a l'esquerra l'entrada al camping- 15 minuts, envistes de l'ermita de St. Miquel, a l'esquerra omitím el camí que porta al mirador de la Creu de St. Miquel- 17 minuts, capella de St. Miquel- 20 minuts, bassa omònima- 25 minuts, nucli de camins, cal seguir el de la dreta en constant pujada- 50 minuts, cota 999 sobra mateix de l'estació del funicular de St. Joan- 53 minuts, Plà de les Taràntules ~ Estació Funicular. Situats al plà, arranquem per sota un pontet, metres vençuts deixem a la dreta un camí marcat com a PR.C-19 Marxem per l'esquerra- 1 hora/05 mints, regiò de Tebes, som al peu de les Magdalenes,bona vissió del Monestir- 1 hora 20 mnuts, Mirador de la Serra de les Papárres, i accedim per un curt tram d'escales- 1 hora 45 mnuts, rampa de ciment i pal indicador. Rebutjem momentaneament el camí que s'ens ofereix per la dreta.* Aquest será posteriorment la ruta de retorn * Ara tirem de dret- 2 hores 05 mnuts, Ermita de Sant Jeroni ; Punt de recollida del PESSEBRE . Rescatat, acabem de fer l'ascenció fins el cim de Sant Jeroni, 1,236 metres i màxima alçada del masís.

RETORN ----> Tornem a l'ermita per desfer el tram de pujada fins e retrobar el pal indicador de la rampa de ciment. Ara sí ! Aquí trauquem a l'esquerra per endinsar-nos a la Vall Mala, tot seguin el curs que marca la fondalada del torrent- 40 minuts, Pla dels Ocells, cruïlla de camins, seguim pel senyalat amb un monòlit de pedra, a poc el corriol es transforma amb escales, la visió sobra i permet gaudir de l'entorn- 50 mnuts, Pla de Sta. Anna, replà de pedra amb trencall d'itineraris GR/PR, el nostra pren les escales en clara baixada- 55 mnuts, Estret de Gibraltar, més conegut com a Pas dels Francesos, característic trau entre les roques- 1 hora 10 mnuts, Monestir. Font del Portal, fi del nostre recorregut circular.

Fotografies d'aquesta ressenya en el R e b o s t

Anònim ha dit...

Feliçitats ; La foto deel restaurant es tot un detall, ja que om bé dieu, forma part de la Història de la Muntanya. Enhorabona per aquest blog.