dijous, 30 d’octubre del 2008

RUTA D'EN SERRALLONGA

DATA .- 26 d'octubre 2.008

Un cop més estem de bellugadissa per terra campa de bandolers. Avui es el torn de Joan Sala , més conegut com a " Serrallonga ". Per sapiguer més de la seva història clicar d'amunt del nom ressaltat amb color verd.

COM ARRIBAR-HI .- Monistrol, Manresa, Vic, eix direcció Girona, sortida Anglès. Osor i Santuari del Coll ( Servei de Restaurant i habitacions ~ telf.972190191 ~) 131 km / 1 h. 30 mts.

ITINERARI .- Partim del Sant.de la Mare de Déu del Coll, costes amunt seguim el camí-carrater de Montfullà que passa pel Refugi-Xalet de Guilles ( telf. 620011139 ), per coronar el Turó de Sant Benet, 1.149 metres d'alçada, al que arribem aproximadament amb 1 hora de marxa. - Petita Creu i llibre de registra - Uns metres més endavant tenim una antena.

Feta la foto,baixem a copsar la pista que mena encarada a Sant Hilari Sacalm. Restem cotes creuant al llom que separa la muntanya de La Coma i Capsabou. Metres vençuts, arral-lem un camí mercat com a G.R., a l'esquerra va a Coll Queròs, nosaltres prenem les senyals que tirant per la dreta i que ja no deixarem en tota la resta del recorregut.

2 hores. Som al Coll de Serrallonga, cartell indicador. Torcem a l'esquerra per anar a la Casa, 10 minuts des de la cruïlla. Cal estar atens,les runes que quedant en peus, tot i estar a frec de camí, quedant amagades per la vegetació. Una casa abandonada a l'esquerra servirà de referència. Can Serrallonga està 15 segons abans, reculeu doncs unes passes.

Ullat l'entorn, retornem al Coll per tirar de dret. El pal indicador marca; Santuari del Coll 9'5 km 2 hores 20 minuts el temps es correcta, tan sols ens caldrà seguir les marques del G.R.-178, tot gaudin de l'entorn que no deixa de ser encisador en cap moment. Es la tardo !. Pins , roures alçines i sobretot castanyes, seran els nostres companys, recolzats sempre per el pantà de Susqueda que al igual que nosaltres flueix tranquil·lament en post de la vall.

Temps total de marxa = 5 hores, distancia 20 km.

Imatges del gir en el Rebost

jordi cerdanya ha dit...

Veig que us heu posat en contacte amb els de la Telentres, que aquesta setmana vinent faran com una minisèrie de dos capituls, dedicats a en Serrallonga.