dilluns, 20 d’octubre del 2008

ELS CAMINS DE ROCAGUINARDA

D A T A. ~ Diumenge, 19 d'octubre 2.008 ~

Avui, tresque rem pels camins d'en Perot Rocaguinarda. Aquest tipus, va néixer el 18 de desembre de 1.582 a Oristà ( Osona ). Fill d'una família pagesa benestant, de ben jove, es va veura implicat en lluites entre els senyors del bàndol Nyerro, amb Carles de Vilademany com a cap. I del bàndol Cadell, amb el bisbe de Vic Francesc Robuster com enemic.
El 1.602 degenerar a bandoler, sent el cap del bandidatge català gairebé durant 10 anys. Cent conegut arreu de les nostres terres. Fins i tot en el llibre El Quixot i té protagonisme. Tot i asser molt més que d'altres bandolers catalans, al igual que ell, elevats a la falsa categoria d'heroins degut a les llegendes que emmascarant el seu delictiu comportament. En Perot ho ha tingut tot d'esquena per passar a la història de Catalunya. El fet d'acollir-se el 1.611 a un indult de perdó
, a canvi de servir al rei, li restà punts per part de la cultura catalana.
Aquest mateix any, es nominat capità dels terços de castella i embarca a Mataró rumb a Nàpols. Ciutat en la que el 1.635 encara i vivia i en la que suposadament va morir.
Amb la ruta proposada seguirem les petjades d'en Perot Rocaguinarda,i visitarem el ja enrunat Mas, en el que va néixer aquest personatge que avui ens ocupa. Reculeu 425 anys i acompanyeu-nos en una nova aventura.

COM ARRIBAR-HI .- Monistrol , Manresa , Eix direcció Vic, sortida L'Estany, Moià, Oristà.

RESSENYA .- La primera part de la sortida la férem conjuntament amb els vilatans d'Oristà amb motiu de la seva XV Caminada Popular.
Sortim de la Plaça Major pel c/. Vic per deixar el poble i cercar el Coll de Garses. Al cap d'uns metres trobem la ctr. l'haurem de creuar, emprenent un camí que va Cal Xanec, control nº 1.
Continuem la passejada deixant enrrera un Oratori, i el Solà Sagaler. Gaudín del terreny, topem amb l'ermita de Sant Nazari ( segle XII ).A poc d'aquesta i fets ja uns 10 quilòmetres, arriba l'hora d'esmorzar._ Tope Guapo _. Ben refets ens acomiadem de la gent d'Oristà i seguim ruta per anar cap a La Masia de La Mallorca,baixant a cercar la riera. Passats a la part contraria fem via. Can Miquelet, estatge de nova factura que es tot un goig, sortim superant una curta pujada,passada una cruïlla indicada, ens plantem al Mas Rocaguinarda. Punt enblematic de la caminada,tot i estar en runes. Fotos i cap els Codols, indret amb escriptures a la pedra de les que suposadament algunes son obra del mateig Perot. Feta la visita tornem a la lleva del torrent per tornar lo a creuar i marxar cap els Plans de la Rierola. Per bona senda revoltem la granja de La Quintana, i per el camí del Tin, entrem a Oristà, posant punt i final a aquest profitós matí.

Tanquem la parrafada donant les gracies als amics d'Oristà per la seva excel·lent predisposició i bon tracta del que hem sigut dispensats. Amics compteu amb la colla de Monistrol per la XVI Caminada...........Felicitats i endavant.........

Al Rebost podeu cercar imatges d'aquesta caminada

jordi cerdanya ha dit...

Com a aficionant a la meteo i a tots els fenòmens que d'ella s'en deriven, he quedat impresionat de la primera foto del conjunt de l'excursió.

La majestuositat del nuvol al centre, i els contrastos lluminosos dels dos laterals, son realment magnífics.

FELICITATS al autor de la foto.

Anònim ha dit...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!